Так, рекламні проспекти розповідають про станції Tesla Supercharger, що дозволяють за 30 хвилин накопичити енергії, якої вистачить на 270 кілометрів[1].
І так, вони не обманюють. Але недоговорюють, що у базовій комплектації такий тип заряду доступний лише для дорожчої модифікації із ємністю акумуляторної баратеї 85кВт*г, для простішої можифікації (60кВт*г) за опцію Supercharger доведеться викласти €1700[2] на етапі замовлення, або €2100 для автомобіля, що уже експлуатується. Для самої «молодшої моделі» із акумулятороною батареєю ємністю 40кВт*г опція Supercharger недоступна.
Звісно, комплектації P85 та P85D найцікавіші, а у них опція Supercharger включена, тому скористаємось... для цього доведеться їхати у Австрію, а туди Model S P85 без підзарядки не доїде.
Або дочекатись кінця 2016 року, коли станції Tesla Supercharger з’являться у Львові і Житомирі. Принаймі, так вказано на сайті Tesla Motors.
Ідея їздити «заправлятись» у Житомир безперечно сподобається хіпстерам :)
Ну навіщо відразу налаштовуватись на негатив, машинку ж можна підзаряджати дома, чи на роботі. Такий варіант також можливий, і зарядний пристрій встановлений у кожному автомобілі, а у комплекті іде Mobile Connector, що дозволяє підключитись до звичайної розетки. А за доплату у €1200, можна встановити Dual Charger, що дозволяє заряджати акумулятори вдвічі щвидше.
Без опції Dual Charger автомобіль може за годину накопичити заряд, достатній для 55 кілометрів дороги, а з опцією — до 110 кілметрів. Чудово!
А яке при цьому споживання? 11кВт і 22кВт відповідно. Перечитайте ще раз. Так, двічі. А тепер згадаємо, що при проектуванні електромереж вважається нормою виділена потіжність у 10кВт[3] на квартиру у будинку, оснащеного електроплитами. Так, в принципі, ми можемо споживати і 11кВт... але якщо ми захочемо включити бойлер (привіт, гаряча вода!), кондиціонер, чи приготувати обід на елетроплиті чи у духовці? А уявимо «елітне житло», під вікнами кожної дургої квартири яекого припаркована Tesla S?
У випадку однофазної розетки, Tesla Motors рекомендує встановлювати спеціальну розетку не далі 4.5 метрів від зарядного роз’єму на автомобілі, проводка до цієї розетки повинна бути виконана мідним проводом з поперечним перерізом не менше 6мм2 і повинна бути заведена на окремий «автомат» номіналом у 32А. Ви впевнені, що зможете забезпечити такі умови дома?
Звичайно, це не обов’язково, «звичайна розетка» також годиться.
Від «стандартної розетки» Model S споживатиме 3кВт, а значить.... а значить заряджатиметься повільно. Наскільки повільно? Ну, в теорії повністю розряджений акумулятор моделі P85D повністю заряджатиметься більше доби. А при режимі зярядки «щоночі» (9 годин) денний запас ходу не перевищуватиме 125 кілометрів.
А якщо зима, і ви вмикатимемо підігрів салону? Чи влітку кондиціонер? А якщо захочемо вночі спати з включеним обігрівачем чи кондиціонером дома?
Насправді, 100км у день — цілком достатньо для більшості міських жителів, але я налаштований скептично. У першу чергу, через відсутність інфраструктури. І під словом «інфраструктура» я розумію не станції Tesla Supercharger, а можливості отримати від енергокомпанії достатні для комфортної експлуатації електромобіля виділену потужність.
Усі ці роздуми дуже суб’єктивні, після прочитання рекомендації заміни проводки у гаражі на AWG6 (а це 13.3мм2) для американських користувачів.
- [1]270 KM OF RANGE IN AS LITTLE AS 30 MINUTES. The Tesla Supercharger recharges Model S quickly. Super quickly. Superchargers are for refueling quickly on road trips. A Supercharger can charge about half the battery in 20 minutes.
- [2]Тут і далі приводяться офіційні ціни для Європи
- [3]У випадку однофазного вводу
Немає коментарів:
Дописати коментар