субота, 27 вересня 2014 р.

Година у терміналі D

Зазвичай пасажири приїзджають у аеропорт заздалегідь, і далі змушені чекати, те-ж стосується і пересадок. Чим себе зайняти? Можна почитати книжку, походити по магазинах Duty-free, а можна просто пройтись терміналом, звертаючи увагу на перон.

Одну із таких прогулянок терімналом D міжнародного аеропорта «Бориспіль» я і хочу показати.

Найбільшою аівакомпанією, що базується у «Борисполі» є МАУ, тому літаків у їхній лівреї найбільше[1]. Основою парку авіакомпанії є Boeing 737 різних модифікацій. Але лише один із них має своє власне ім’я, це Boeing 737-32Q «Мауглі» з реєстрацією UR-GAH



Це перший Boeing, який авіакомпанія отримала новим, і до цієї події був присв’ячений дитячий конкурс, серед майже дванадцяти тисяч дитячих листів було вибрано ім’я, яке UR-GAH носить з 1999 року.


На сусідній стоянці можна бачити процес погрузки багажу у багажний відсік Boeing 737 нового покоління (Boeing 737-85R(WL)) UR-PSH, що літає у лівреї МАУ з початку 2013 року.



Поки процес погрузки доходить до кінця, придивившись можна помітити заділ для додаткових «надбрівних» вікон. Вони були на усіх Boeing 737 до 2004 року, а зараз всатновлюються лише на військові модифікації, або як опція на вимогу замовника. На багатьох більш ранніх моделях вони вилучені під час ремонтів та модернізацій. На «Мауглі» їх також немає.



Повертаючись до Boeing 737-300 «Мауглі», можемо спостерігати за погрузкою бортового харчування[2] та продуктів магазину duty-free на борту



Трохи далі можна спостерігати процес заправки процес заправки Boeing 737-900 UR-PSI



Заправка відбувається з спеціального автомобіля-заправщика



Цей Boeing 737-900 авіакомпанія МАУ отримала новим з заводу у 2013 році, дуже красивий літак. Декілька його фотографій можна знайти у моєму Instagram




Але повернемось до процесу заправки. Паралельно із ним можуть виконуватись і інші операції, як от злив використаної води, як це відбувається на Boeing 737-400 UR-GAO


Boeing 737 — наймасовіший реактивний пасажирський літак, розробка якого розпочалась у першій пловині 1960-тих, перший дослідний зразок піднявся у повітря у 1967 році. 737-мі ділять на декілька сімейств, Original (737-100 та 737-200), Classic (-300, -400 та -500) та New Generation (-700, -800 та -900). Зараз ведеться розробка нових модицікацій 737MAX, що будуть забезпечувати кращу паливну економічність, порівняно із 737NG.

З самого початку операційної діяльності авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» експлуатує літаки Boeing 737, першими з яких були 737-200 UR-GAC (msn 23188), що експлуатувався з 1994 року, та 737-200 UR-GAD (msn 22802), з 1995 року.

Зараз у флоті авіакомпанії літаки сіймейства Classic та New Gereration. Дуже зручно порівнювати розміри, коли літаки стоять поруч на пероні. Зліва направо: Boeing 737-500 UR-GAU з салоном на 12 місць бізнес та 106 місць економічного класу, Boeing 737-400 UR-GAV з салоном на 168 місць економічного класу та найбільший представник сімейства, Boeing 737-900 UR-PSI з салоном на 189 місць.



Ні цій-же фотографії видно і закінцівки крила (вінглети), присутні на Boeing 737-900, які відсутні на класичних Боїнгах. Вони допомагають економити паливо, за рахунок запобігання «перетікання» потоку між поверхнями на кінцівці крила у крейсерському польоті, а тому багато авіакомпаній дооснащують ними і літаки «класичних серій», що помітно і на UR-GAU.

Пропоную трохи відійти від Boeing, і подивитись, що ще видно із залу очікування терімналу D міжнародного аеропота «Бориспіль». На дальніх стоянках видно як військово-транспортні, так і транспортні літаки цивільних експлуатантів. Як от Ан-12



Пара Іл-76МД (один із демонтованими двигунами), а поміж ними — Як-40



І літаки 15-ї Бориспільської бригади тарнспортної авіації Військово-повітряних сил України: військово-транспортний Ан-26, літак повійтряного спостереження і аерофотоз’йомки Ан-30, та ще пара Ан-26 (лівий із них — це відремонтований за допомогою волонтерів Ан-26 «Везунчик»)



Ще пощасливилось побачити військово-транспортний Іл-76МД 76683, якому дуже личить нова ліврея



Також, з терміналу D видно вдалині стоянку повітряних суден Державного авіаційного підприємства «Україна»



Це два Іл-62М та три Ту-134, які уже виведені з експлуатації. Є шанс, що скоро один із «президентських» Іл-62М можна буде оглягути у Державному музеї авіації, а поки можна оглянути фото його салону.

А ми повернемось до аеродромної техніки. Для транспортування літаків використовуються спеціальні тягачі, що за допомогою спеціальної штанги (водила) буксирують літаки. У даному випадку це Boeing 737-400 UR-GAV



І щоб трохи розбавити МАУ, але не відходити від теми транспортування, Airbus A319 VQ-BQW російської авіакомпанії «Сибирь» (літає під торговою маркою S7)


Але це уже зовсім інший аеропорт, і зовсім інша історія.



  • [1]Більше того, хоча за час мого перебування у терміналі були здійснені рейси авіакомпаній «Роза Вітрів», «Росія» та «Аерофлот», а через близкість Рош Ха-Шана у аеропорту знаходились декілька бортів з Ізраїлю (у т.ч. два Boeing 747, які не потрапили у мій об’єктив), на пероні біля терміналу D знаходились лише борти МАУ, усі інші — на інших перонах та стоянках.
  • [2]Зараз МАУ впровадило концепцію «Buy on Board», яка передбачає можливість купити сендвічі, десерти чи гаряче хурчування на борту, на рейсах тривалістю до 185 хвилин бортове харчування не включено у вартість квитка економічного класу

Немає коментарів:

Дописати коментар